Chalet

Chalet

vrijdag 2 december 2011

Knippen en plakken

Het zijn zware tijden aan het thuisfront en op het werk. Dan heb ik altijd erg dringend behoefte aan werken met mijn handen. Je hoofd wordt lekker leeg en je hebt geen tijd om te piekeren over dingen waar je toch niets mee kunt.
Geïnspreerd door een van de sites van Lisa Volrath kom ik bij Gluebooks terecht. Plakboeken?
Dat is precies wat ik zoek, een simpele techniek en toch een leuk effect.
Ik gebruik een oude agenda met spiraal die ik ooit eens bij de kerstzegels heb gekregen maar nooit heb gebruikt.
De pagina's zijn een mooie basis om van alles op te plakken en de voorkant heeft een grappige opening waardoor je de tweede pagina deels kunt zien.
Ik had bij de opruiming van een aantal mooie tijdschriften al behoorlijk wat paginas op kleur uitgescheurd en ook al heel wat tekst.
In een avondje tijd heb je dan al snel een aantal basispagina's gemaakt die later nog werder beplakt kunnen worden.

Ik begin wat op thema uit te proberen, maar leuk voor later is ook een collage te plakken van wat je weg gaat gooien: reclamefolders en zo! En ook zo nuttig lijkt me dat ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten