Chalet

Chalet

dinsdag 21 oktober 2014

Spinnen en twijnen

We genieten van de laatste mooie nazomerdagen. Het is in honderd jaar niet zo warm geweest in deze week. Dat hoor ik tenminste bij het weeroverzicht, want zover kan ik me dat niet herinneren natuurlijk.
Een beetje tegenstrijdig krijg ik weer zin om te spinnen. Er zitten nog twee klossen met gesponnen wol op het wiel en een lege klos boven op. Als ik dus verder wil zal ik die klossen eerst maar twijnen.
Dan heb ik nog een restant gekaarde wol in beige en bruintinten dus die spin ik ook meteen op en na het twijnen heb ik dan twee mooi gemêleerde strengen wol. Klaar om te wassen en te verwerken.
Maar daar moet ik nog maar eens diep over nadenken.
Het spinnewiel is dan ook weer klaar, voor die witte en die donkerbruine vacht die ik nog grotendeels op de vliering heb liggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten