Chalet

Chalet

donderdag 29 augustus 2013

Hobby weer helemaal in beeld


Nu ik weer wat meer energie heb om ook 's avonds af en toe te hobby-en komt de verloren gewaande hobby quilten toch weer in beeld.
Dus heb ik vorige week verschillende UFO's tevoorschijn gehaald, en het kostte niet eens zoveel tijd om deze voor een heel groot deel bij te werken:
een restenquilt gemaakt in een Irish Chain patroon. O wat ben ik blij dat ik soms ook dingen heel systematisch aanpak:
in het papieren tasje met de onderdelen voor deze quilt vond ik behalve het patroon ook precies hoeveel ik van elke soort blokken moest maken.
De witte blokken en verbindingsstukjes had ik allemaal al gestikt, miljoenen vierkantjes lagen in de doos gesneden klaar en ook al een groot aantal blokjes van 4 vierkantjes aan elkaar.
Dus zonder al te veel selecteren aan de slag om een zo groot mogelijk willekeurig effect te krijgen.
Nu zijn de blokken grotendeels af, 50 met wit en 49 met de vele vierkantjes. Dan kan het eindresultaat nooit al te lang meer op zich laten wachten.
En dan de voldoening om iets te kunnen maken van wat je gewoon al in huis hebt....onbetaalbaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten