Chalet

Chalet

woensdag 21 augustus 2013

Jam uit eigen tuin

Jam van vruchten uit eigen tuin om precies te zijn.
De bramen beginnen te rijpen dus ik heb elke paar dagen wel een aardige hoeveelheid.
Ondanks gebrek aan water en gedeeltelijke verdroging heb ik ook behoorlijk wat Japanse wijnbessen dus die kunnen er ook bij.
Een restant aardbeien uit de winkel en sap van een overgebleven halve citroen erbij en je hebt meteen genoeg voor 3 potten lekkere jam.

Ik gebruik als ik voor snel; en makkelijk ga altijd van Gilse Geleisuiker, kind kan de was doen.
Dezelfde hoeveelheid suiker toevoegen en even koken volgens de gebruiksaanwijzing.
Een paar mooie jampotten uit Frankrijk met die gezellige geruite deksels en het ziet er meteen geweldig uit.
Volgens mij had ik ook nog ergens van die leuke etiketjes, maar die moet ik dan nog even op gaan zoeken en printen! Ja zie je wel, wie wat bewaart heeft wat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten