Chalet

Chalet

woensdag 30 oktober 2013

Kwartier maken


Na een af en toe wat turbulente vlucht land ik een kwartier vroeger dan gepland in Carcassonne.
Nils haalt me op met de kanarie gele auto, dus ik kan zelf naar huis rijden. Onderweg nog even koffie in Mazamet voor het echte vakantie gevoel. We zitten op het terras, de zon schijnt maar het is wel fris. Onderweg valt er een bui.
Vervolgens is het zoals gebruikelijk meteen aan de slag: een boodschappenlijst maken, tassen  en vuilnis mee en op naar de super. We zitten zo te kletsen dat we vergeten de vuilnis in de container te gooien en die moet er echt uit anders passen de booschappen er niet in. Dat is nog even zoeken  onderweg naar de volgende container. Er moet getankt worden maar als ik bij de pomp sta zit de dop  aan de andere kant dus even manouvreren naar de pomp aan de andere kant. Vervolgens wil ik de tankdop open maken maar trek ik aan de hendel voor de motorkap....het is even wennen, een andere auto.
Ruud moet daarna even plat, maar ik ga gewoon door en ruim de boodschappen op, draai wat was, leg een schoon kleed op de bank, pak mijn koffertje uit en ruim de kamer op.  Dan heb ik het ook helemaal gehad en geen energie meer om te koken, dus dat wordt brood met verse kaas, een soepje en een toetje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten