Chalet

Chalet

maandag 21 oktober 2013

Precies de goede kleur

Ook al eeuwen ligt deze mooie kantsjaal in beginstadium maar te liggen in mijn handwerkmand.
Totdat ik er achter kom dat hij precies de kleur heeft die bij een jasje past dat ik pas heb gekocht!
Komt dat even goed uit, meteen een reden om hem weer ter hand te nemen.
En dat kost dan weer even tijd: hoe ging dat patroon nou precies, waar heb ik dat opgeslagen....
maar dan ben ik weer helemaal gemotiveerd om aan de slag te gaan.
En dan is ie ook binnen twee avonden gewoon af!
Het is echt prachtig garen van Drops Kid Silk. Ik heb ook nog 2 bollen in een grijs rozige variant. Dat moet ook een sjaal worden, maar ik heb het juiste patroon nog niet gevonden.
Het is namelijk heel lastig breien, zeker in kantpatroon. Uithalen is er niet bij, dan grijpen de vezels meteen in elkaar en trek je het garen meteen kapot of alle pluis is er vanaf. Geen werkje voor even tussendoor bij de tv dus!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten