Chalet

Chalet

maandag 26 mei 2014

Nieuwe appelboom

 De hele dag ben ik in de tuin bezig. De zon schijnt en ik loop in korte broek. Eerst geef ik de planten water en mest. De gieter wil niet echt gieteren, er zit iets in de tuit, maar ik krijg het er niet uitgegoten, het is namelijk een slak die tegenwerkt.





Zoals altijd is er bijzonder veel onkruid weg te werken. Omdat het morgen gaat regenen pluk ik alle aardbeien die redelijk rijp zijn. Misschien maken we er nog jam van. Ondertussen daar ook maar meteen het onkruid wegwerken en een beetje schoffelen.







Dan planten we nog een appelboompje. De onderstam is een uitloper van een oude appelboom in de tuin, de bovenkant is een ent van een van de dorpsgenoten. Hij is eerst geënt op een uitloper van de boom zelf en daar een seizoen op gegroeid. Daarna heeft hij twee seizoenen in een pot gestaan en zelfs bloesem gekregen dit voorjaar dus nu wel klaar voor de volle grond.
En kijk eens hoe mooi de roos bloeit! 





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten