Chalet

Chalet

donderdag 27 augustus 2015

Nostalgie

Bij het leegruimen van de flat van mijn vader kom ik allerlei handwerkjes tegen.
Sommigen zijn door mij gemaakt, anderen door mijn moeder of zelfs nog door mijn oma.
Deze kleedjes kwam ik ook tegen en daar kon ik toch nog geen afscheid van nemen.
De gebreide zijn in ieder geval van mijn hand. Zeker 20 jaar geleden breide ik heel veel kantwerk in fijn garen en op minimaal 5 naalden.
Ook de gehaakte kleedjes zijn voor een deel van mijn hand. Ik twijfel over de ronde midden onder op de foto, niet mijn hand van haken. Het fijne frivolité tussen de gebreide kleedjes rechts boven zou zomaar nog door mijn oma gemaakt kunnen zijn. Zo mooi kan ik het in ieder geval niet en zij kon dat wel. Dat betekent dan wel dat het ook minstens 40 jaar oud is. Ze zijn allemaal gewassen en weer opgespannen. Nu nog eens bedenken wat ik er mee wil gaan doen. Neerleggen is namelijk geen optie, daar is geen geschikte plek voor in mijn huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten