Chalet

Chalet

maandag 23 juni 2014

Leaders and enders maakt ook een quilt

Momenteel is mijn missie vooral iets maken van niets, niets kopen en vooral véééééél wegwerken of opruimen.
Ik heb dus al langere tijd aandacht besteedt aan mijn resten: zo veel mogelijk restanten stof snijden in 'hapklare' brokken waar je dan snel iets mee kunt.  
De quilt-as-you go quilt is daar een goed voorbeeld van: ik had al een doos met vierkantjes dus dat was een kwestie van aan elkaar stikken!
Het grote voordeel is dat terwijl je de grotere eenheden aan elkaar maakt, je meteen ook weer alvast iets aan elkaar zet voor een volgende quilt. 
Voordat je begint om een aantal blokken aan elkaar te stikken zorg je dat er al twee vierkantjes onder je naaimachine liggen. Dat scheelt lange draadeinden en je stikt simpelweg vlot door. Ook aan het einde van je naad leg je eerst twee vierkantjes neer en stikt die een stukje, dan pas haal je het blok onder de machine vandaan: je knipt tussen de twee blokken en dus geen lange draden en je machine staat in de startblokken voor de volgende naad.
Al doende stik je zo weer een hele voorraad vierkantjes aan elkaar tot iets wat de basis is voor het volgende project....ik heb het al helemaal uitgedacht!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten