Chalet

Chalet

vrijdag 13 juni 2014

Plarn maken!

Weer eens iets maken van niets en meteen een hele grote stapel opruimen.
Ik vind een site waar ze PLARN maken, plastic yarn, van plastic tasjes dus! Dat ga ik meteen uitproberen!
Het kost niks, ik heb er al een hele stapel van in huis, en je kunt weer iets leuks haken: een boodschappentas.
Haha, het toppunt van recycling!







Eerst knip ik een hele avond plastic tasjes aan repen.
Vouw eerst de tasjes netjes op.













Knip de bodem en de handvaten er vanaf.











Knip vervolgens in stroken van ongeveer 1 tot 1,5 inch













De repen maak je met een lus aan elkaar.














Haal de uiteinden door de lus en trek met beleid aan












tot een knoop.













Dan rol je alles op een grote bol, en haken maar!
Voor de bodem gebruikte ik 25 tasjes in verschillende maten en met verschillende kleuren opdruk.
Ik gebruikte een haaknaald nummer 7.





Ik heb 35 lossen opgezet.
Daarop 34 vasten en in de laatste losse 3 vasten, vervolgens verder langs de opzetrand en dan in de rondte.
Een beetje op gevoel meerderen op de hoeken zodat het een platte ovaal wordt.
Na 4 rondes niet meer meerderen.
Dan ontstaat vanzelf de zijkant. Een middagje haken en de bodem is al klaar















Geen opmerkingen:

Een reactie posten