Chalet

Chalet

woensdag 18 juni 2014

Quilt as you go, de oplossing voor mijn problemen?

Al tijden ben ik bezig met een restjesquilt.
Ik wil een quilt maken van wat ik in huis heb zonder er ook maar iets voor bij te moeten kopen.
Tenslotte ligt mijn huis vol met stoffen die dringend een nuttiger leven moeten gaan leiden.
Ik heb nog wel plannen voor 10 van die quilts, en materiaal waarschijnlijk ook. Nu moet het er maar eens van komen.
Zo zagen de losse blokken er (volgens mij al ruim een jaar geleden) uit.


Nu heb ik de blokken alle blokken afgemaakt en ben ik ze aan elkaar aan het stikken tot handzame grotere blokken die ik makkelijk onder de naaimachine kan quilten.
Ik maak de laatste jaren namelijk niets meer af omdat het zo'n gedoe is om een grote quilt onder de naaimachine door te krijgen.
Na een weekend lang heel veel filmpjes op youtube over 'quilt as you go' te hebben bestudeerd denk ik dat dit voor mij weleens DE oplossing kan zijn! Nou, als ik de komende tijd opeens van alles af heb, dan is dat dus gelukt, we zullen het zien.
Een achterkantje kiezen is dan opeens ook helemaal geen punt, want je kunt gewoon kleinere lappen gebruiken die je nog in huis hebt!
Ik kies allerlei vrolijke gele stoffen, die ik dus ook al JAREN in de kast heb liggen, omdat ze zo leuk zijn, dus zonde om er iets van te maken. (Volgt U mij nog? Dan bent U vast en zeker zelf ook een quilter!)
Tot zover loopt het gesmeerd en maak ik in totaal 9 sandwiches van 3 x 4 blokken die afzonderlijk gequilt worden en uiteindelijk dan weer aan elkaar genaaid worden.
(En dat zal dan ook wel meteen de valkuil van het verhaal zijn........wordt vervolgd)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten