Chalet

Chalet

zondag 3 juli 2016

Vlechten met papier


De zomer laat nogal te wensen over, dus in plaats van in de tuin te werken stort ik me op een nieuwe techniek: vlechten met papier. Omdat ik dol ben op technieken waarbij je eigenlijk helemaal geen dure materialen nodig hebt om iets te maken, spreekt me dit ook erg aan. Iets maken van niets dus.
Tijdens enkele flinke stortbuien kijk ik eerst eens een flink aantal filmpjes op Youtube om te zien wat er allemaal mogelijk is. Dan probeer ik wat basis dingetjes uit. Ik vouw stroken om mee te vlechten, ik rol stroken papier op, uit een tijdschrift maar ook krantenpapier. Het valt nog vies tegen om netjes te vlechten. Het verbinden van de strookjes is ook een hele kunst, het schiet steeds los voor ik in de gaten heb hoe ik het allemaal tegelijk vast kan houden.
Tja, breien en haken heb ik natuurlijk ook niet in één avondje geleerd!
Voor het mandjes vlechten lijken dunne krantenpapier rolletjes nog het meest soepel te werken. Daar ga ik dus even extra mee oefenen.
Er zijn echter nog heel veel andere leuke mogelijkheden: ik zie strookjes papier strak opgerold en daarmee een mandje gemaakt, dat lijkt me wel geschikt voor die vele mooie glossy tijdschriften die ik nog heb liggen. Maar ik kom ook de kralen van papier weer tegen. Die zouden Maya en ik ook nog steeds eens uitproberen! Wordt dus zeker vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten