Chalet

Chalet

zaterdag 22 oktober 2016

Laatste dagen hier.

Vrijdag heeft het gevroren en als ik opsta is het nog maar 3 graden, KOUD!
Daarom stort ik me eerst op de nodige huishoudelijke klussen zoals stofzuigen en dweilen, lekker saai. 
Ik verhuis wat planten in potten voor de winter naar de veranda en doe nog wat aan de oprit.
Vrijdag is friet dag, dus dat is makkelijk koken.
Zaterdag is echt mijn laatste dag. Het is zonnig en 's middags halen we weer 16 graden.
In de tuin ruimen we de laatste spullen op, de tuinmeubelen verhuizen naar de schuur. De rol met het zomerdek van het zwembad binden we vast aan het terras. Het begint al weer behoorlijk te waaien en vorig jaar waaide hij er af.
Ik zaag nog wat oude takken uit de Hibiscus in de hoop dat hij volgens jaar eindelijk weer een beetje gaat bloeien. Alle losse takken verzamelen we om nog door de shredder te halen. Ruud maait voor de laatste keer dit jaar het gras. Het maaisel gaat op de composthoop en die is daarmee ook weer helemaal vol. Ik graaf nog een boompje uit dat niet is aangeslagen. De tuin ziet er leeg en heel netjes uit.
En daar moet ie het dan maar mee doen voor de winter. In het voorjaar ben ik er weer voor de nodige klussen. Morgenochtend vertrek ik weer naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten