Chalet

Chalet

zaterdag 30 april 2016

Op naar het tuincentrum


Op zaterdag krijgt de weersverwachting gelijk: het regent de hele dag.
We hadden er al op gerekend en gepland om naar het tuincenturm te gaan. We hebben potgrond nodig en olie voor de tuinmeubelen.
Bovendien is er in de door mij opgeruimde border veel ruimte die dringend gevuld moet worden met plantjes.
We zoeken ook nog twee palmen, maar de soort die we willen hebben is er niet. We zien wel een vijg. Die stond ook al een tijd op mijn verlanglijst dus die nemen we mee. De rode bessen zijn supervoordelig en nooit geleverd bij de online bestelling: ook inpakken dus. Een oleander voor € 5,00 is ook een dolle koop.
Als we met een volle kar buiten komen is daar het noodweer zo'n beetje losgebarsten. De regen valt met bakken uit de hemel en verschillende enorme olijfbomen in kuip zijn met kuip en al omver gewaaid. Op de terugweg ligt er ook net een auto in de sloot.
Dat is wel weer genoeg sensatie voor vandaag.
Thuisgekomen neem ik daarom mijn sok weer ter hand: gebreid van teen naar boord zoals Arne en Carlos dat doen. Ik had hem al bijna af, maar weer half uitgehaald omdat ik de hiel natuurlijk aan de verkeerde kant had gebreid.....tja, wil alles maar uit je hoofd doen!
Daarna haalde ik hem nog een keer half uit omdat ik zag dat er twee steken wel heel vreemd zaten en dat vond ik ook niet mooi! Zo had ik wel al drie sokken af kunnnen hebben!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten