Chalet

Chalet

vrijdag 29 april 2016

In de tuin aan de slag


Vrijdag is de lucht weer stralend blauw. De temperatuur is prima en loopt uiteindeijk op tot ruim 17 graden.
Aangezien ik een vest met lange mouwen aan heb omdat ik de brandnetels te lijf ga, heb ik het al snel behoorlijk warm. Als de meeste brandnetels weg gehaald zijn, gaan we de sierkers snoeien.














Dit halen we er allemaal af.
(en later besluiten we dat dat nog niet genoeg is en knippen we alle taken voor de helft terug)
De bedoeling is dat het weer een bolvorm wordt, zoals hij was toen we het huis kochten.
 



Daarna neem ik een border onder handen. Niet alleen brandnetels maar ook wilde bramen worden rigoreus uitgegraven. Oude stengels uit het Zebragras, dat geeft ruimte aan de nieuwe scheuten.



 

Onder de brandnetels en de graspollen komt zowaar de vrouwenmantel tevoorschijn.
Dan nog een beetje omspitten en er is ruimte voor de Lavatera Barnsley en de tweejarig lavatera die ik uit de tuin in Nederland heb meegenomen.
Misschien morgen in het tuincentrum toch nog wat aanvulling halen. Anders staat het onkruid van de zomer als ik er weer ben weer  een halve meter hoog!

Ruud neemt intussen de ballustrade van de veranda voor een verfbeurt onder handen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten