Chalet

Chalet

zondag 24 april 2016

Planten verhuizen

Echt, april doet wat ie wil vandaag. De zon schijnt, het regent, hagelt en ik heb zelfs sneeuw gezien! Tussen de buien door graaf ik planten en struikjes uit. Onze tuin gaat voor de zomer nog op de schop en in een tuin zo groot als die in Frankrijk heb je altijd planten te weinig. Plaats genoeg dus voor diegenen die ook wel gedijen bij een warmere zomer.  En waar ik eigenlijk geen afscheid van wil nemen.

Dus gaan de buxus, de kleine Amerikaanse sering en de lavatera Barnsley in een grote pot. Daar kan dan mooi de sedum bij. Verder graaf ik wat bodembedekkers op. Er staat zo veel lievevrouwebedstro en geraniums in soorten en maten, zonde om niet mee te nemen. Morgen volgen er nog meer, Dat scheelt mij op termijn weer behoorlijk wat onkruid ongenoegen in Frankrijk. Ik neem ook twee clematisplanten, de irissen en de astilbe mee. De clematis doet het waar hij nu staat niet best en de irissen en astilbe vullen mooi de groepjes aan die er in Frankrijk al staan. En die mogen best wat groter.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten