Chalet

Chalet

donderdag 25 oktober 2012

Nieuw kantoor


Woensdag is het ruim 20 graden en prachtig weer.
Ik verpot de laatste kamerplanten in hun nieuwe potten en zet de viooltjes en de kruiden in de plantenbakken. De viooltjes kunnen de hele winter blijven hangen, de andere bakken kunnen naar binnen aan het eind van de week. We hebben ook twee houten rekken gekocht om de planten in de winter binnen te kunnen zetten. Ze komen in de garage voor de schuifpui, vol in het licht, en hopelijk houden we nu wat meer over in geval van een strenge winter.
Ruud sluit ondertussen de computer in het kantoor weer aan en maakt een begin met de rekken.
Ik ruim verder de tuin op: ik neem de rododendron met de kettingzaag onder handen en maak hem een heel stuk kleiner. Ook wat andere struiken snoei ik een flink stuk terug, zodat ze er weer gefatsoeneerd uitzien.
De laatste potten en balkonbakken maak ik leeg en zet ze in de zon te drogen.
In de schuur liggen nog de luchtbedden en drijfbeesten uit het zwembad, die neem ik ook mee naar binnen. De muizen hebben namelijk ook al eens een stuk uit de trampoline opgegeten!
Ook zet ik de laatste tuinmeubelen in de schuur.
Zo zijn we bijna klaar voor de winter en helaas zal die niet meer lang op zich laten wachten want komend weekend keldert de temperatuur minstens 10 graden!
Dan kan ik in het nieuwe kantoor de weblog bijwerken. De plek is er, het uitzicht laat nog even wat te wensen over met al dat werk in uitvoering voor de deur ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten